Czipowanie psów i międzynarodowa baza danych SAFE-ANIMAL

Czipowanie psów i międzynarodowa baza danych SAFE-ANIMAL

MIĘDZYNARODOWA BAZA DANYCH SAFE-ANIMAL

W Międzynarodowej Bazie Danych SAFE-ANIMAL znajdują się dane psów i ich właścicieli. Jest to baza, dzięki której można łatwo i szybko odnaleźć swojego psa. Do danych z bazy mają dostęp nasze służby, czyli Straż Miejska tel. 61 8 131 986, KOM-LUB Sp. z o. o. tel. 61 8 130 551 oraz Wydział Spraw Komunalnych Urzędu Miasta Luboń tel. 61 8 130 011 wew. 40. 

KOMPLEKSOWA USŁUGA CZIPOWANIE I WPIS DO BAZY SAFE-ANIMAL

Miasto Luboń informuje, że ma podpisaną kompleksową umowę ze SPECJALISTYCZNĄ PRZYCHODNIĄ WETERYNARYJNĄ HAPPY VET przy ul. Targowej 5 w Luboniu dotyczącą czipowania psów wraz z wpisaniem danych do Międzynarodowej Bazy Danych SAFE-ANIMAL.

Rejestracji psa w bazie przez bezpłatne zaczipowanie i wpisanie danych do Międzynarodowej Bazy Danych SAFE-ANIMAL można dokonać w wyżej wymienionej przychodni weterynaryjnej od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 -19.00 oraz w soboty w godz. 9.00 - 12.00.

Właściciel, który chce zarejestrować (zaczipować) psa musi mieć przy sobie aktualne świadectwo szczepienia psa przeciw wściekliźnie lub książeczkę zdrowia psa z odpowiednią adnotacją.

Do zabiegu czipowania psa przyprowadza osoba pełnoletnia.

W każdej chwili można sprawdzić dane swojego zarejestrowanego psa. Wystarczy wejść na stronę internetową http://www.safe-animal.eu/ i wprowadzić do wyszukiwarki numer z mikroprocesora.

Obowiązek znakowania psów wprowadzony został Uchwałą w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń i Uchwałą w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń. Właścicieli psów zachęcamy do jak najszybszego oznakowania swoich pupili.

Właściciel psa ma obowiązek zgłaszać zmiany danych oraz wyrejestrować go z bazy w przypadku np. śmierci lub odsprzedaży. Szczegółowych informacji udziela pracownik pod nr tel. 61 8 130 011 wew. 40.

CO ZROBIĆ GDY ZAGINIE PIES?

Jeśli pies zaginął i nie był oznakowany czipem można zadzwonić do KOM-LUB Sp. z. o. o.  tel. 61 8 130 551, która zajmuje się wyłapywaniem psów i zapytać czy nie wyłapali w ostatnich dniach psa. Można też zadzwonić do Straży Miejskiej tel. 61 8 131 986 i zapytać czy ktoś nie zgłaszał błąkającego się po mieście psa. Jeśli właściciel nie zgłosi się po psa zostanie on przewieziony do Schroniska dla zwierząt w Poznaniu przy ul. Kobylepole 51 (tel. 61 868 10 87, e-mail: biuro@schronisko.com , https://schronisko.com/kontakt/ ), z którym Miasto Luboń współpracuje. 

Jeśli pies został już wcześniej zaczipowany to jest znacznie większa szansa, że szybciej się go odnajdzie i trafi do swojego właściciela. Nasze służy  takie jak: KOM-LUB Sp. z o. o. i Straż Miejska są w posiadaniu czytników mikroczipów. Mogą bez problemu sprawdzić czy zaginiony pies ma mikroczip. Jeśli pies będzie zaczipowany i wpisany do bazy to niezwłocznie  po wyłapaniu służby skontaktują się powiadamiając właściciela zwierzęcia o jego odnalezieniu. Właściciel nie będzie musiał jechać po psa do Schroniska w Poznaniu, lecz odbierze go siedzibie KOM-LUB w Luboniu.

CO ZROBIĆ JEŚLI PSA NIE MA W BAZIE MIMO ZACZIPOWANIA?

Pracownik Urzędu Miasta Luboń Wydziału Spraw Komunalnych może dodawać rekordy (dane zaczipowanych psów i ich właścicieli) do bazy danych. Takie sytuacje mają miejsce, gdy pies został już wcześniej zaczipowany prywatnie lub w innym mieście i nie trzeba go wtedy  ponownie czipować. Należy jedynie zarejestrować go w bazie składając odpowiedni wniosek do Urzędu Miasta Luboń. Wszystkie szczegółowe informacje wraz z wnioskiem znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.lubon.pl/zarejestrowanie-psa-wpisanie-oznakowanego-psa-do-miedzynarodowej-bazy-danych-safe-animal.html .

DLACZEGO WARTO REJESTROWAĆ PSA PRZEZ URZĄD?

Zachęcamy do tego, żeby przez tutejszy urząd rejestrować psy w bazie danych. Rejestrując dane psa i właściciela przez urząd ma się pewność, że wszystkie niezbędne dane przy zaginięciu naszego psa będą widoczne przez nasze lubońskie służy: KOM-LUB Sp. z o. o. lub Straż Miejską. Poza tym, rejestrując przez urząd usługa jest bezpłatna.

Dodatkowo Międzynarodowa Baza Danych SAFE-ANIMAL oferuje swoim klientom aplikację SAFE-ANIMAL na telefon poprzez, którą można m. in. zgłosić zaginięcie psa. Szczegółowe informacje na temat funkcjonalności aplikacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.safe-animal.eu/pl/aplikacja-safe-animal . W sprawie aplikacji należy kontaktować się już bezpośrednio z bazą.

Pamiętaj o tym, że nie wystarczy zgłosić zaginięcia psa przez aplikację. Aplikacja nie wyśle wszystkim naszym służbom informacji o zaginięciu psa. WAŻNE: Skontaktuj się ze służbami lokalnymi w celu odnalezienia swojego psa ( KOM-LUB Sp. z o. o. tel. 61 8 130 551, Straż Miejska Miasta Luboń tel. 61 8 131 986, Wydział Spraw Komunalnych Urzędu Miasta Luboń tel. 61 8 130 011 wew. 40 lub Schronisko dla zwierząt w Poznaniu przy ul. Kobylepole 51 tel. 61 868 10 87).

OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW

Aktualnie wysokość opłaty od posiadania psa wynosi 35 zł (rocznie). Opłaty można dokonywać na konto Urzędu Miasta Luboń

numer konta: 87 9043 1038 3038 0018 5244 0001

Szczegółowe informacje można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.lubon.pl/oplata-od-posiadania-psow.html 

Data dodania 02 stycznia 2024

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.