Miasto Luboń uzyskało „Białe Certyfikaty” i w wyniku ich sprzedaży zarobiło 55 000 zł
Miasto Luboń uzyskało „Białe Certyfikaty” i w wyniku ich sprzedaży zarobiło 55 000 zł.
System świadectw efektywności energetycznej tzw. białych certyfikatów oparty jest o zapisy Ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U. 2016 poz. 831). Mechanizm pozwala na otrzymanie dodatkowych środków pieniężnych za wykonanie modernizacji służących poprawie efektywności energetycznej skutkujących oszczędnością energii. Z tego wsparcia może skorzystać każdy podmiot, o ile spełnia warunki zapisane w Ustawie o efektywności energetycznej, przeprowadzi audyt efektywności energetycznej oraz przejdzie pozytywną ocenę wniosku przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE).
Białe certyfikaty stanowią potwierdzenie ilości zaoszczędzonej energii finalnej wynikającej ze zrealizowania przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej.
"Białe Certyfikaty" wydane przez Urząd Regulacji Energetyki na wniosek Miasta Luboń to Świadectwo Efektywności Energetycznej (oszczędności energii) po przeprowadzeniu w roku 2019 dwóch inwestycji:
1. modernizacji energetycznej obiektu Szkoły Podstawowej nr 2 w Luboniu zrealizowanej w ramach WRPO na lata 2014-2020, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego,
Wartość całkowita: 2 120 070,17 zł
Dofinansowanie: 1 675 609,54 zł
2. termomodernizacji budynku wielorodzinnego przy ul. Niepodległości w Luboniu, zrealizowanej z częściowo umarzalnej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Wartość całkowita projektu: 225 267,73 zł
Dofinansowanie: umorzenie w wysokości 15% pozyskanej pożyczki.
Miasto Luboń otrzymując ten dokument nabyło prawa majątkowe i spieniężyło je[MM1] na Towarowej Giełdzie Energii. Środki pozyskane w ten sposób zasilą tegoroczny budżet naszego miasta.
Data dodania 23 marca 2021