Parkowanie hulajnóg - dobre praktyki
Dobre praktyki opierają się przede wszystkim na kodeksie drogowym, którego ostatnia nowelizacja pochodzi z 30.05.2022, który wskazuje 2 konkretne sposoby prawidłowego parkowania hulajnogi elektrycznej:
na wydzielonym do tego miejscu poprzez sygnalizację poziomą lub stojak na rowery
jak najbliżej zewnętrznej części chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi ponadto szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych musi być taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m
Nigdy natomiast nie powinno się parkować:
Na środku chodników i ścieżek rowerowych
Prywatnych posesjach czy podjazdach
Podjazdach dla wózków inwalidzkich
Miejscach, w których nie powinno parkować się z przyczyn bezpieczeństwa (np. wjazd do szpitala)
Strefach zakazu parkowania (te wyszczególnione są na mapie w aplikacji)
Przepisy te mają na uwadze dobro zarówno użytkowników hulajnóg jak i pieszych. W przypadku, gdy hulajnoga zaparkowana zostanie w niedozwolonym do tego miejscu, jesteśmy zobowiązani wysłać po nią jednego z naszych pracowników.
Nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi można zgłaszać poprzez wiadomość na support@ridedott.com (prosimy o podanie kodu QR hulajnogi by upewnić się, że została źle zaparkowana przez ostatniego użytkownika, który zostanie obciążony karą finansową lub zostaw wiadomość pod numerem telefonu +48618802122
Data dodania 18 sierpnia 2022