Poprawiamy dostępność Urzędu Miasta Luboń
W ubiegłym roku Urząd Miasta przystąpił do projektu unijnego „Dostępność Plus w urzędach JST województwa wielkopolskiego”, w ramach którego pracownicy pełniący funkcję koordynatorów ds. dostępności uczestniczyli w szeregu szkoleń. Ich efektem było przeprowadzenie w Urzędzie audytu dostępności sprawdzającego, czy zastosowane rozwiązania i procedury są zgodne z wprowadzoną w 2019 Ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Audyt pozwolił na wypracowanie odpowiednich wniosków i rekomendacji i był podstawą do przygotowania i wprowadzenia w Urzędzie procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
W ramach ww. projektu Urząd Miasta za kwotę 17 232,25 zł pozyskał sprzęty niezbędne do realizacji procedury. W Urzędzie pojawiło się: krzesło ewakuacyjne dla osób mających problemy z poruszaniem się, koc ewakuacyjny, system wzywania pomocy, przenośna pętla indukcyjna oraz oznaczenia na progi i na schody. Zakupiono również ramki ułatwiające podpisywanie się na składanych w Urzędzie dokumentach.
Podjęte działania pozwalają na obsługę osób słabosłyszących- posiadamy dwie pętle indukcyjne oraz osób komunikujących się za pomocą języka migowego-w Urzędzie jest możliwe skorzystanie z usług tłumacza języka migowego PJM i SJM.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom osób słabowidzących zawieszono odpowiednie tabliczki informacyjne w holu oraz zmieniono tabliczki z numerami pokojów na drzwiach pomieszczeń Urzędu oraz oznaczono powierzchnie przeszkolone.
Kolejne zmiany dokonywane będą ze środków pozyskanych z PFRON w wysokości 94 119,00 zł w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”.
Celem przedsięwzięcia grantowego jest poprawa dostępności gminy w obszarach dostępności cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno – informacyjnej. Planowane działania doprowadzą do poprawy dostępności Urzędu Miasta dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się, osób z problemami wzroku i słuchu oraz z problemami poznawczymi.
W ramach pozyskanych środków Urząd Miasta zrealizuje przedsięwzięcia architektoniczne i komunikacyjno – informacyjne takie jak:
- oznaczenie ciągów komunikacyjnych w postaci oznaczeń kontrastowych dla osób słabo widzących,
- zakup wycieraczek antypoślizgowych przy drzwiach wejściowych przyjaznych dla osób z problemami w poruszaniu się,
- udostępnienie Multimedialnego Infokiosku dostosowanego do obsługi osób z niepełnosprawnościami,
- dostosowanie głównej tablicy informacyjnej w holu Urzędu do warunków dostępności dla osób słabowidzących
Natomiast w ramach dostępności cyfrowej zostanie rozbudowany portal komunikacyjny i aplikacja mobilna, mająca na celu ułatwienie kontaktu mieszkańców z Urzędem, informacje publikowane będą w tekście łatwym do czytania dla osób z niepełnosprawnością intelektualną ETR.
Zmieniamy się dla Was!
Data dodania 05 grudnia 2022