Uzyskaliśmy dofinansowanie dla Przedszkola nr 1 i Przedszkola nr 5

Uzyskaliśmy dofinansowanie dla Przedszkola nr 1 i Przedszkola nr 5

Miasto Luboń zdobyło dofinansowanie w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027, działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe na projekt pn. „Zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnozy, rozszerzenie oferty edukacyjnej i zwiększenie kompetencji kadry przedszkoli publicznych na terenie Miasta Luboń”.

Wartość całkowita: 1 139 381,34 zł
Dofinansowanie: 911 505,07 zł, w tym dofinansowanie z UE: 797 566,93 zł

Beneficjenci projektu i okres realizacji: Projekt będzie realizowany przez Przedszkole nr 1 „Pogodne Przedszkole” w Luboniu i Przedszkole nr 5 „Weseli Sportowcy” w Luboniu w latach: 2024-2027. 

Cel projektu: zwiększenie dostępności do edukacji przedszkolnej na terenie Miasta Luboń w okresie 01.09.2024-31. 08.2027 roku, poprzez podniesienie umiejętności i kompetencji zawodowych 31 nauczycieli pracujących w placówkach objętych wsparciem (w ramach kursów i szkoleń), rozszerzenie oferty ww. placówek o wycieczki i dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne 350 dzieci oraz doposażenie ww. placówek.

Grupa docelowa: Projekt skierowany będzie do dzieci uczęszczających do ww. placówek, ich rodziców, jak również kadry pedagogicznej sprawującej opiekę nad dziećmi. Projektem objętych zostanie:

  • Przedszkole nr 1 w Luboniu - 200 dzieci (110 K, 90 M) i 19 nauczycieli (19 K i 0 M)
  • Przedszkole nr 5 w Luboniu - 150 dzieci (85 K, 65 M) i 12 nauczycieli (12 K i 0 M)

Działania: Projekt realizowany będzie w ramach 6 zadań:

1) Zajęcia dodatkowe, zajęcia kompensacyjne i wyrównujące szanse dzieci z Przedszkola nr 5 w Luboniu
2) Rozwijanie kompetencji kadr Przedszkola nr 5 w Luboniu
3) Zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnozy dla dzieci z Przedszkola nr 5 w Luboniu
4) Zajęcia dodatkowe, zajęcia kompensacyjne i wyrównujące szanse dzieci z Przedszkola nr 1 w Luboniu
5) Rozwijanie kompetencji kadr Przedszkola nr 1 w Luboniu
6) Zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnozy dla dzieci z Przedszkola nr 1 w Luboniu

W ramach zadań 1 i 4 zrealizowane zostaną zajęcia dodatkowe dla dzieci:

  • zajęcia wyrównujące szanse dzieci (przygotowanie dziecka do gotowości pisania i czytania, rozwijanie motoryki dużej i małej, wsparcie czynności intelektualnych, myślenia przyczynowo-skutkowego, logicznego, rozumowania poleceń prostych i złożonych, rozwijanie wiedzy o środowisku przyrodniczym i społecznym, rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych);
  • wycieczki-przyrodnicza (hipoterapia), przyrodniczo-historyczna, historyczna, do pracowni artystycznej (warsztaty stolarskie, ceramiczne, kulinarne, do folwarku (hipoterapia, poznanie flory i fauny), do centrum edukacji regionalnej i przyrodniczej (poznanie starych zawodów, udział w warsztatach wikliniarskich, świecowych), poznanie tradycji i kultury Świąt Bożego Narodzenia, poznanie tradycji i kultury regionu, do teatru;
  • doposażenie sal przedszkolnych i gabinetów specjalistów – laptop z systemem operacyjnym, oprogramowanie – pakiet biurowy, głośnik mobilny z mikrofonem, tablica interaktywna.

W ramach zadań 2 i 5 kadra przedszkoli nr 1 i 5 weźmie udział w kursach oraz szkoleniach podnoszących jej kwalifikacje i kompetencje w pracy z dziećmi

Kadry przedszkoli nr 1 i 5 wezmą udział w następujących szkoleniach:

  • Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia - kurs potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z TUS)
  • Szkolenie z zakresu TERAPII RĘKI i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza-terapia-masaż (teoria + warsztaty)
  • Szkolenie z zakresu integracji sensorycznej w praktyce - zabawy sensoryczne aktywizujące zmysły (teoria + warsztaty)

Rezultat: Realizacja zadania pozwoli na podniesienie wiedzy i/lub kompetencji kadry w zakresie metodyki pracy z dziećmi, rozwoju kompetencji kluczowych, diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie, pedagogiki małego dziecka, współpracy z rodzicami, itp.

W ramach zadań 3 i 6 zakłada się:

  • zwiększenie dostępu do pomocy pedagogiczno-psychologicznej poprzez większe zaangażowanie czasowe specjalistów: logopedy, psychologa, pedagoga specjalnego.

Rezultat: Zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnozy umożliwi przeprowadzenie szybkiej i dokładnej diagnozy dziecka w znanych mu i bezpiecznych warunkach przedszkolnych oraz wdrożenie skutecznej terapii umożliwiającej wyrównanie ewentualnych niedoborów i problemów rozwojowych. Zwiększenie dostępu do specjalistów pozwoli też na objęcie wsparciem większej liczby dzieci, co jest niezwykle istotne w kontekście zwiększającego się zapotrzebowania na wsparcie w tym zakresie.

  • zakup specjalistycznego sprzętu i pomocy dydaktycznych pozwalający na wyposażenie sal terapeutycznych:

- wyposażenie sali SI - hamak elastyczny, helikopter, deska rotacyjna, drabinka podwieszana, tunel zygzak, ścianka wspinaczkowa modułowa, duszek rozmiar XS /S, beczka SI, mata sensoryczna do masażu stóp, pufa tunel sensoryczny z wypełnieniem, memo dotykowe, panele sensoryczne ścienne, przyssawki, dyski sensoryczne, kołyska duża materiał, kołdra obciążeniowa;

- wyposażenie sali do relaksacji - Gruszki rehabilitacyjne duże, Kącik do rozwiązywania problemów, sporów (Parawan wyciszający), Materace narożne, Poducha Chmurka, Gruszki mała, Duże foteliki, Kolorowe poduchy Emocje, Piłeczki z buźkami, Worek do boksowania złości, Eliksir klasowych uczuć, Zegar emocji, Kodeks dobrego zachowania w przedszkolu, Jak się pogodzić?, Szafka z półką na kółkach, Dobre zachowanie na co dzień, Gra: Proszę- dziękuję-przepraszam, Pacynki - Poznajemy Emocje-Dwie Twarze.), wykładzina do sali relaksacji;

- wyposażenie sali logopedycznej - w skład zestawu wchodzą: Gra logopedyczna - Loteryjka obrazkowa, Dmuchajka, Karty do gry - Bystre oczko, Materiały wyrazowo- obrazkowe do utrwalania poprawnej wymowy: 1) głosek  sz, ż, cz, dż, 2) głosek s, z, c, dz, 3) głosek p, pi, b, bi 4) głosek dentalizowanych 5) głosek f, fi, w, wi, ł, ch (h) 6) głosek t, d, m, mi, n, ni (ń) 7) głosek k, ki, g, gi 8) głosek ś, ź, ć, dź; Zgadywanki obrazkowo-dźwiękowe - Dźwięki naszego otoczenia, Słowa i zdania, Kto to? Co to? Rzeczownik, Co robi? Co się z nim dzieje? Czasownik, Ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej - Słyszę, widzę i wymawiam, Onomatopej, Onomatopeje - karty do prezentacji, Poznajemy dźwięki, Jaki? Przymiotnik, Różnicowanie głosek cz-c, Różnicowanie głosek sz-s, Rozumiem i nazywam, Kwestionariusz do badania artykulacji, Posłuchaj/zobacz, zapamiętaj, ułóż, Naśladuj albo zgaduj, Przed, po a co pomiędzy?, Historyjki obrazkowe 4 – elementowe, Historyjki obrazkowe 6 – elementowe, Piórka małe, Historie z porami roku.

Rezultat: Zakupiony specjalistyczny sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwolą na wyposażenie sal terapeutycznych, dzięki czemu zajęcia prowadzone będą w oparciu o interesujące dla dziecka, efektywne metody i przy użyciu nowoczesnego wyposażenia.

Grafika ozdobna, treść dostępna w artykule

Data dodania 12 września 2024

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.