Pilotaż programowania - informacje ogólne ze Szkoły Podstawowej nr 2
We wrześniu 2016 zgłosiliśmy do Kuratorium Oświaty dwie innowacje pedagogiczne. Autorką i jednocześnie realizatorką pierwszej z nich była p. Katarzyna Minge, nauczycielka wychowania wczesnoszkolnego. Innowacja „Mały Duszek programuje” dotyczyła obowiązkowych zajęć komputerowych oraz kółka informatycznego w klasach 1 – 3. Zajęcia z programowania odbywały się w niewielkich grupach. Dzieci pracowały na wybranych programach komputerowych z włączeniem elementów robotyki.
Z kolei innowacja „Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką realizowały p. Joanna Kordzińska, nauczycielka informatyki, p. Barbara Warot, nauczycielka informatyki i matematyki oraz p. Lidia Kałwińska, nauczycielka informatyki.
Program był przeznaczony dla uczniów klas 4 - 6 do realizacji w ramach godzin zajęć informatycznych oraz zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia odbywały się z wykorzystaniem platformy Moodle, e - podręcznika oraz edukacyjnych platform internetowych. W treściach programowych pojawiły się zagadnienia i umiejętności z innych przedmiotów np. matematyki, przyrody. Efektem końcowym były blogi uczniowskie prezentujące efekty osiągnięte w trakcie roku szkolnego.
W dniu 28 września 2017 roku z wielką radością przyjęliśmy informacje z Ministerstwa Edukacji Narodowej o wyróżnieniu naszej szkoły za przygotowanie i wdrożenie programu autorskiego: "Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką. Mały duszek programuje" w ramach projektu MEN: Pilotaż progr4mowania.
Najpierw zostaliśmy wyróżnieni na poziomie województwa znajdując się wśród 160 szkół w Polsce, wytypowanych do nagrody, a następnie jako jedyna szkoła z województwa wielkopolskiego znaleźliśmy się w zaszczytnym gronie 16 szkół w Polsce nagrodzonych za przygotowaną i wdrożoną innowacje. Wśród kryteriów wyboru najlepszej szkoły w każdym województwie znalazło się upowszechnienie nauki programowania, uruchomienie różnorodnych form kształcenia dla nauczycieli, dobór odpowiednich form programowania dla poszczególnych grup wiekowych. Ważne było, że nauka programowania dołączona została do zajęć obowiązkowych, była prawidłowo zaplanowana i zrealizowana, a osiągnięte cele przyczyniły się do podniesienia kompetencji informatycznych uczniów i nauczycieli.
Pilotaż programowania - informacje ogólne
We wrześniu 2016 zgłosiliśmy do Kuratorium Oświaty dwie innowacje pedagogiczne. Autorką i jednocześnie realizatorką pierwszej z nich była p. Katarzyna Minge, nauczycielka wychowania wczesnoszkolnego. Innowacja „Mały Duszek programuje” dotyczyła obowiązkowych zajęć komputerowych oraz kółka informatycznego w klasach 1 – 3. Zajęcia z programowania odbywały się w niewielkich grupach. Dzieci pracowały na wybranych programach komputerowych z włączeniem elementów robotyki.
Z kolei innowacja „Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką realizowały p. Joanna Kordzińska, nauczycielka informatyki, p. Barbara Warot, nauczycielka informatyki i matematyki oraz p. Lidia Kałwińska, nauczycielka informatyki.
Program był przeznaczony dla uczniów klas 4 - 6 do realizacji w ramach godzin zajęć informatycznych oraz zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia odbywały się z wykorzystaniem platformy Moodle, e - podręcznika oraz edukacyjnych platform internetowych. W treściach programowych pojawiły się zagadnienia i umiejętności z innych przedmiotów np. matematyki, przyrody. Efektem końcowym były blogi uczniowskie prezentujące efekty osiągnięte w trakcie roku szkolnego.
W dniu 28 września 2017 roku z wielką radością przyjęliśmy informacje z Ministerstwa Edukacji Narodowej o wyróżnieniu naszej szkoły za przygotowanie i wdrożenie programu autorskiego: "Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką. Mały duszek programuje" w ramach projektu MEN: Pilotaż progr4mowania.
Najpierw zostaliśmy wyróżnieni na poziomie województwa znajdując się wśród 160 szkół w Polsce, wytypowanych do nagrody, a następnie jako jedyna szkoła z województwa wielkopolskiego znaleźliśmy się w zaszczytnym gronie 16 szkół w Polsce nagrodzonych za przygotowaną i wdrożoną innowacje. Wśród kryteriów wyboru najlepszej szkoły w każdym województwie znalazło się upowszechnienie nauki programowania, uruchomienie różnorodnych form kształcenia dla nauczycieli, dobór odpowiednich form programowania dla poszczególnych grup wiekowych. Ważne było, że nauka programowania dołączona została do zajęć obowiązkowych, była prawidłowo zaplanowana i zrealizowana, a osiągnięte cele przyczyniły się do podniesienia kompetencji informatycznych uczniów i nauczycieli.
Violetta Langner
rzecznik prasowy SP2
Data dodania 10 października 2017