Cyfrowe samorządy- ułatwienia dla klientów UM Luboń
W okresie od września 2016 roku do października 2018 roku Miasto Luboń brało udział w realizacji projektu Cyfrowe samorządy atutem Wielkopolski – nowe obszary świadczenia e-usług w 22 gminach województwa wielkopolskiego (POWR.02.018.00-00-0001/16). Celem projektu było usprawnienie obsługi klientów, poprzez uruchomienie w gminach kompleksowych rozwiązań informatycznych pozwalających na internetową obsługę mieszkańców i przedsiębiorców, w obszarach dotyczących podatków i nieruchomości. Kluczowym elementem projektu było wdrożenie systemu Platforma komunikacyjna, który dostępny jest pod adresem: eurzad.lubon.pl Odnośnik i dodatkowe informacja znajdują się także na głównej stronie lubon.pl
System umożliwia podatnikom m.in. uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, a także składanie do urzędu pism i wniosków przez Internet. Szczegółowe informacje dotyczące Platformy komunikacyjnej i jej funkcjonalności znajdują się pod wskazanym wyżej adresem. Na dzisiaj na stronie dostępne są 23 formularze przeznaczone do załatwienia spraw lokalnych w Urzędzie Miasta. Ponadto w jednym miejscu zebranych zostało wiele spraw, możliwych do załatwienia w formie elektronicznej oferowanych przez urzędy administracji rządowej – ZUS, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Rodzina 500+, PESEL, itp.). Warunkiem do skorzystania z tych udogodnień jest posiadanie tzw. profilu zaufanego – wymaganego do identyfikacji podatnika i potwierdzenia wysłania formularzy. Profil zaufany można w prosty sposób uzyskać albo w swoim banku albo w naszym Urzędzie Miasta (również w Urzędzie Wojewódzkim, wszystkich urzędach skarbowych w innych -niektórych- urzędach gmin).
Data dodania 12 lutego 2019