Procedura Zgłoszeń Zewnętrznych zgodnie z Ustawą o Ochronie Sygnalistów
Urząd Miasta w Luboniu wprowadza od 25 grudnia 2024 roku nową procedurę przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w związku z wejściem w życie przepisów ustawy o Ochronie Sygnalistów. Urząd pełni rolę organu publicznego, do którego można kierować zgłoszenie na równi z Rzecznikiem Praw Obywatelskich.
Przyjęta procedura reguluje zasady zgłaszania przypadków naruszeń prawa, o których informacje pozyskane zostały w kontekście związanym z pracą zawodową. Procedura precyzuje zasady poufności danych osobowych zgłaszającego oraz przysługującej mu ochrony prawnej.
Zgłoszenia mogą być dokonywane zarówno ustnie (osobiście lub telefonicznie), jak i pisemnie (listownie, mailowo lub za pośrednictwem dedykowanego formularza). Wszystkie szczegóły dotyczące zgłoszeń znajdują się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Luboń w zakładce „Sygnalista” - https://bip.lubon.pl/sygnalista.html
Wcześniej, 25 września 2024 roku, Urząd wprowadził procedurę zgłoszeń wewnętrznych.
Data dodania 24 grudnia 2024