Raport sprzedaży biletów
Zachęcamy do zapoznania się z kolejnym raportem ze sprzedaży biletów ZTM Poznań, tym razem za luty 2015r. W drugim miesiącu bieżącego roku – mimo ferii zimowych - udało się utrzymać wysoki poziom sprzedaży biletów długookresowych.
W lutym 2015r. klienci Zarządu Transportu Miejskiego nabyli bilety o łącznej wartości 15,6 mln zł (brutto), a największy wpływ na globalną wartość sprzedaż miały bilety długookresowe. Podobnie jak w analogicznym okresie roku ubiegłego sprzedaż w tej grupie ukształtowała się na poziomie około 9 mln zł. Zainteresowanie biletami długookresowymi zostało utrzymane mimo ferii zimowych, które z pewnością miały wpływ na obniżenie popytu na ten rodzaj biletów.
Wiele osób zdecydowało się doładować kartę PEKA na czas zdecydowanie dłuższy niż 30 dni. Szczególnie pozytywnie w tym zakresie wypadły bilety o okresie obowiązywania od 31 do 90 dni – sprzedaż wyniosła tu 711,3 tys. zł, a także od 121 do 150 dni (906,8 tys. zł). Odnotowaliśmy wysoki popyt wśród przedsiębiorców na bilet typu PEKA FIRMA – w lutym 2015 sprzedaż w tym segmencie osiągnęła łącznie aż 103,9 tys. zł.
Analizując grupę biletów jednorazowych rysuje się wyraźny trend. Rośnie grupa pasażerów rezygnujących z tradycyjnych biletów papierowych na rzecz coraz bardziej popularnej tPortmonetki na karcie PEKA. Wartość jej doładowań wyniosła w lutym blisko 2,5 mln zł, a wartość wykorzystania funduszy w transporcie publicznym wyniosła ponad 2 mln zł.
Podobnie jak w miesiącach ubiegłych, dużym zainteresowaniem cieszyły się bilety krótkookresowe. W grupie biletów 24-, 48- i 72-godzinnych odnotowaliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży. Pod względem wartości wskaźniki skoczyły odpowiednio o: 23, 15,7 i 116 proc. Najlepiej w tym zakresie wypadły bilety 24-godzinne, których łączna sprzedaż wyniosła blisko pół miliona zł.
Data dodania 22 kwietnia 2015